Το προγραμμα του εθνικου θεατρου για την περιοδο 2015 - 2016...

10:01 9/9/2015 - Πηγή: Fimotro
Ειδήσεις έκρυβε η συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο της ανακοίνωσης...
του προγράμματός του για την χειμερινή σεζόν 2015 – 2016. Ειδήσεις που στην πραγματικότητα δεν αφορούσαν τόσο το ρεπερτόριο, όσο τη συνολικότερη πολιτική που προτίθεται να ακολουθήσει το Εθνικό από εδώ και πέρα.

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, Στάθης
Λιβαθινός, αφού ευχαρίστησε τον πρώην αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, κ. Ν. Ξυδάκη, για την απόφασή του να τον τοποθετήσει στην εν λόγω θέση –μία «μη πολιτική επιλογή», όπως τόνισε– παρουσίασε μία σειρά από αλλαγές που αφορούν τον προσανατολισμό και τον τρόπο λειτουργίας του Εθνικού.

«Ένα Εθνικό Θέατρο οφείλει να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Κι εδώ τίθεται πάντα ένα μεγάλο δίλημμα. Κάνεις μέτριο και φθηνό θέατρο για πολλούς ή ακριβό θέατρο για λίγους; Εμείς επιλέγουμε να κάνουμε ακριβό θέατρο για πολλούς. Αυτός άλλωστε είναι και ο εκπαιδευτικός ρόλος του καλού θεάτρου», υπογράμμισε επισημαίνοντας την άποψή του ότι το Εθνικό Θέατρο οφείλει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό που ονομάζουμε παιδεία. «Ο μεγάλος σταρ είναι το ίδιο το Εθνικό Θέατρο», σημείωσε με νόημα γυρίζοντας ουσιαστικά την πλάτη σε ένα θέατρο πρωταγωνιστών, που αποτέλεσε τον κύριο άξονα πάνω στον οποίο στηρίχτηκε η προηγούμενη διεύθυνση του Εθνικού επί Σωτήρη Χατζάκη.

Τα πραγματικά σχέδια και όνειρα του Λιβαθινού για το Εθνικό δεν αποτυπώνονται στην πραγματικότητα στο πρόγραμμα του θεάτρου για τη φετινή σεζόν. Δεν θα μπορούσε να συμβεί αυτό με δεδομένο ότι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν αναγκασμένος να υπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα, που ανακοίνωσε εσπευσμένα την άνοιξη ο Σωτήρης Χατζάκης. Πάνω σε αυτό κινήθηκε κάνοντας μικρές αλλαγές με εξαίρεση την επανέναρξη της Πειραματικής Σκηνής, υπό τη διεύθυνση των Πρόδρομου Τσινικόρη και Ανέστη Αζά, που είναι όντως σημαντική τομή. «Από τη στιγμή που υιοθετήσαμε το εν λόγω πρόγραμμα το κάναμε παιδί μας», υποστήριξε ο Λιβαθινός, αλλά είναι σαφές ότι ο ίδιος θα ακολουθούσε μία εντελώς διαφορετική λογική αν έφτιαχνε το πρόγραμμα από την αρχή.

Πρώτο και βασικό μέλημά του είναι ο τομέας της εκπαίδευσης. Από εκεί ξεκινά τις μεγάλες τομές ο Λιβαθινός, αν και το έργο του μόνο εύκολο δεν θα είναι, αφού έχει εναντίον του την πλειοψηφία του ΔΣ του Εθνικού. Όπως είπε ξεκάθαρα, το ΔΣ δεν τον στηρίζει και δεν έδωσε την έγκρισή του ούτε για ανάληψη της διεύθυνσης της Δραματικής Σχολής από τον ίδιο, ούτε για μετεγκατάσταση της Σχολής σε άλλο κτίριο. Ομολογουμένως χωρίς συγκεκριμένο σκεπτικό –τουλάχιστον σ’ εμάς δεν αναφέρθηκε ποτέ– το ΔΣ του Εθνικού απέρριψε το όραμα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή για μία ριζική αναθεώρηση της φιλοσοφίας και της λειτουργίας της Δραματικής του Εθνικού με στόχο να δημιουργηθούν οι βάσεις για μία στέρεα και ουσιαστική εκπαίδευση των ανθρώπων που επιθυμούν να ασχοληθούν με το θέατρο.

Η έναρξη λειτουργίας Τμήματος Σκηνοθεσίας στο πλαίσιο της Σχολής απορρίφθηκε, αν και ο Λιβαθινός υποσχέθηκε ότι δεν παραδίδει τα όπλα. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι το κόστος για τις παραπάνω αλλαγές δεσμεύτηκε να καλύψει η κυρία Μαριάννα Λάτση στη μνήμη του Νίκου Κούρκουλου. Ωστόσο, με δεδομένο ότι η θητεία του προηγούμενου Διευθυντή της Δραματικής Σχολής, Κώστα Γεωργουσόπουλου, έληξε στις 31 Αυγούστου, ο Στάθης Λιβαθινός έχει αναλάβει, σύμφωνα με τον νόμο, χρέη προσωρινού Διευθυντή κάτι που του επιτρέπει να βάλει σε εφαρμογή κάποια από τα σχέδιά του.

Έχουμε και λέμε λοιπόν… Ανακοινώθηκε μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών για τους απόφοιτους του Εθνικού, στο οποίο θα διδάσκουν ο Θοδωρής Αμπαζής, η Λυδία Κονιόρδου και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου. Για πρώτη φορά το Εθνικό ιδρύει Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, και υπό την καλλιτεχνική εποπτεία της Λυδίας Κονιόρδου, το οποίο θα ξεκινήσει πιλοτικά το επόμενο καλοκαίρι στους Δελφούς με στόχο τη διαρκή έρευνα γύρω από θέματα που θέτει σε πρακτικό, αλλά και θεωρητικό επίπεδο η αρχαία ελληνική δραματουργία. Επίσης, θα υπάρξουν εργαστήρια σκηνογραφίας, φωτισμών και μουσικής θεάτρου εν είδη κύκλων σπουδών. Στα σεμινάρια, που θα πραγματοποιηθούν στο Σχολείο της Ειρήνης Παππά, θα διδάξουν η Ελένη Μανωλοπούλου και η Έλλη Παπαγεωργακοπούλου (σκηνογραφία), ο Νίκος Κυπουργός και ο Κορνήλιος Σελαμσής (μουσική) και ο Αλέκος Αναστασίου και ο Σάκης Μπιρμπίλης (φωτισμοί).

Στο εκπαιδευτικό πάντα πλαίσιο, ο Λιβαθινός δίνει τεράστια βαρύτητα και στη θεατρική συγγραφή. Το σύγχρονο ελληνικό έργο δείχνει να τον αφορά πρώτιστα. Το Στούντιο Συγγραφής μετεξελίσσεται από πέρυσι δίνοντας έμφαση στην πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων. Θα αποτελείται από δύο τετράμηνα. Στο πρώτο θα είναι υπεύθυνος ο Σταμάτης Φασουλής και στο δεύτερο ο Δημήτρης Καραντζάς. «Η επιλογή των δύο σκηνοθετών είναι απολύτως συνειδητή», τόνισε με νόημα ο Λιβαθινός. Οι νέοι συγγραφείς θα συνεργαστούν με μία ομάδα ηθοποιών του Εθνικού για να δοκιμάσουν απευθείας τα έργα τους στη σκηνή. Στόχος του Λιβαθινού είναι να δημιουργήσει το απαραίτητο φυτώριο συγγραφέων, που θα του επιτρέψει την επόμενη σεζόν (2016 – 2017) να αφιερώσει τη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος στη νεοελληνική δραματουργία.

Αυτό αποτελεί ακόμα μία σημαντική τομή. Από την επόμενη σεζόν οι σκηνές του Εθνικού θα αποκτήσουν συγκεκριμένη ταυτότητα, όπως ανακοίνωσε ο Λιβαθινός. Η Κεντρική Σκηνή θα φιλοξενεί κλασικό ρεπερτόριο. Η Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» νεοελληνικά έργα, ενώ το Εθνικό θα αποκτήσει δική του Πλατφόρμα Χορού και μία σταθερή σκηνή μουσικού θεάτρου. Επίσης, οι προτάσεις για το ρεπερτόριο θα κατατίθενται αποκλειστικά στο Τμήμα Δραματουργίας και δεν θα υπάρχει αυτό το «ο γνωστός, του γνωστού…».

Οι καινοτόμες δράσεις όμως δεν σταματούν εδώ. Ήδη από φέτος ο Λιβαθινός εγκαινιάζει τις Ανοιχτές Πρόβες, σύμφωνα με τις οποίες μία ομάδα περίπου 50 θεατών θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μία πρόβα κάποιας εκ των παραστάσεων στην αρχή των δοκιμών, μία στη μέση και μία προς το τέλος. Στόχος των Ανοιχτών Προβών να μυηθεί ο απλός θεατής με τη θεατρική διαδικασία που γεννάει μία παράσταση. Επίσης, θεσμοθετούνται οι ανοιχτές ακροάσεις, θα πραγματοποιούνται δωρεάν μαθήματα κίνησης για τους ηθοποιούς του Εθνικού, ενώ αλλάζει και η τιμολογιακή πολιτική του Εθνικού καθιερώνοντας ενιαίο εισιτήριο 10 ευρώ για τους νέους (μέχρι 28 ετών) θεατές και τους άνω των 65.

Στήριξη στο Εθνικό και προσωπικά στον Στάθη Λιβαθινό παρέχει και το Ίδρυμα Ωνάση, που χορηγεί φέτος στην πρώτη κρατική σκηνή 220.000 ευρώ για τις δράσεις της. «Ο πολιτισμός είναι το πεδίο του μαζί», υπογράμμισε η εκτελεστική υποδιευθύντρια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ενώ ο Λιβαθινός είπε εμφατικά ένα μεγάλο ναι στη συνεργασία με τη Στέγη, τη Λυρική, τον ΘΟΚ, το ΚΘΒΕ για ένα καλύτερο θέατρο.

Τέλος, η νέα Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, υπό τη διεύθυνση δύο εξαιρετικά ταλαντούχων και άξιων ανθρώπων του θεάτρου μας, του Πρόδρομου Τσινικόρη και του Ανέστη Αζά, φιλοδοξεί να εντυπωσιάσει και να αιφνιδιάσει. Στόχος της να γίνει σημείο αναφοράς στη θεατρική Αθήνα και χώρος συνάντησης και διαλόγου. Η έδρα της θα είναι το υπόγειο του Rex (η μέχρι πρότινος σκηνή Κατίνα Παξινού), το οποίο θα αναδιαμορφωθεί πλήρως ώστε να μην εγκλωβίζεται η σκηνική δράση στην ιταλική σκηνή του.

Ο Πρόδρομος και ο Ανέστης έχουν φτιάξει ένα πρόγραμμα με παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή καλλιτεχνών της γενιάς τους. Μία σειρά από νέες αφηγήσεις. Από νέα πρωτότυπα έργα, όπως το «Μία δίκη», εμπνευσμένο από τη δίκη της 17 Νοέμβρη, που θα σκηνοθετήσει η Πηγή Δημητρακοπούλου, μέχρι Τόμας Μπέρνχαρντ («Μια γιορτή με τον Μπόρις» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα) και πειραγμένες αναγνώσεις τραγωδίας («Η γλυκιά τραγωδία του Οιδίποδα» σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα). Από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία του προγράμματος της Πειραματικής είναι τόσο κάποιες διεθνείς μετακλήσεις παραστάσεων του εξωτερικού, όσο κι ένα Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη, θα απευθύνεται στις ομάδες της πόλης, και θα έχει ως θέμα του τον Εμφύλιο Πόλεμο (το 2016 συμπληρώνονται 70 χρόνια από το ξέσπασμά του).

Είναι σαφές ότι ο Στάθης Λιβαθινός και οι συνεργάτες του (πολύτιμη και η παρουσία του Θοδωρή Αμπαζή στη θέση του αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή) έχουν και τη γνώση και την εμπειρία και το όραμα να παράξουν ουσιαστικό έργο στο Εθνικό Θέατρο. Ας ελπίσουμε –μέσα στη γενικότερη αβεβαιότητα και ρευστότητα– ότι θα τους αφήσουν να το κάνουν.

Ακολουθεί αναλυτικά το φετινό πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου:

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΦΙΛΟΥΜΕΝΑ του Εντουάρντο ντε Φιλίππο (Επανάληψη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 1/10/2015 έως 29/11/2015
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Πρωταγωνιστούν: Ελένη Ράντου, Άλκης Κούρκουλος
Το Εθνικό Θέατρο, μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία, επαναλαμβάνει την τρυφερή κωμωδία του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, για μια γυναίκα που μάχεται με όλα τα μέσα για την αξιοπρέπειά της και την ευτυχία των παιδιών της.

ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο Γ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 10/12/2015 έως 14/2/2016
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Λιγνάδης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Ένα από τα κορυφαία ιστορικά δράματα του μεγάλου ελισαβετιανού συγγραφέα, που σχολιάζει τη δίψα για εξουσία και τον ίλιγγο που την ακολουθεί, μέσα σε έναν κόσμο που ζει και αναπαράγεται από τη βία και την σκληρότητα.

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ του Άρθουρ Μίλλερ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 10/3/2016 έως 24/4/2016 ΚΑΙ από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Πρωταγωνιστεί ο Πέτρος Φιλιππίδης.
Επίκαιρος όσο ποτέ, ο Άρθουρ Μίλλερ απομυθοποιεί την κοινωνία του υλισμού και το ψυχρό οικονομικό σύστημα, που προσφέρει μια επίφαση ευημερίας αλλά εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο και τον εγκαταλείπει όταν αυτός δεν μπορεί πλέον να είναι αποδοτικός.

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ – ΣΚΗΝΗ ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ
ΚΑΓΚΟΥΡΩ του Βασίλη Κατσικονούρη (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 15/10/2015 έως 6/12/2015
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Πρωταγωνιστούν: Λένα Δροσάκη, Γιώργος Παπαπαύλου κ.α.
Το τελευταίο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη διαπραγματεύεται το επίκαιρο θέμα του αδιεξόδου τις νέας γενιάς και της δύσκολης συνύπαρξής της με την παλαιότερη, μπροστά στις αποφάσεις της διαχείρισης του μέλλοντός της.

ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 17/12/2015 έως 14/2/2016
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
Κορυφαίο δείγμα της συγγραφικής μεγαλοφυΐας του Ντοστογιέφσκι, το αριστούργημα αυτό ανατέμνει την ανθρώπινη ψυχή και θέτει δύσκολα διλήμματα για την ηθική και το δίκαιο. Στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου το κείμενο αποκτά μια ακόμη πιο συναρπαστική διάσταση, μέσα από την μοναδική γλώσσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ του Δημήτρη Κεχαΐδη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 25/2/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου
Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Παπαγεωργίου, Λήδα Πρωτοψάλτη
Το καλύτερο έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη φωτίζει την ματαίωση των ονείρων και την ανάγκη για επιβίωση, σε έναν κόσμο τραχύ και αμείλικτο, όπου τα περιθώρια για συναισθήματα και τρυφερότητα δοκιμάζονται αλλά παραμένουν πάντοτε ζωντανά.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ)
Ο ΣΙΜΙΓΔΑΛΕΝΙΟΣ του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: από 26/9/2015 έως 24/4/2016
Σκηνοθεσία: Λυδία Κονιόρδου
Ένα τρυφερό σύγχρονο παραμύθι, που αντλεί από την παράδοση και βασίζεται στις ανεξάντλητες αξίες της αγάπης και της αφοσίωσης.

ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΞΣΚΗΝΗ ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ του Μπέρτολτ Μπρεχτ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 21/11/2015 έως 31/1/2016
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Πρωταγωνιστεί ο Χρήστος Στέργιογλου.
Ο κορυφαίος γερμανός συγγραφέας Μπέρτολτ Μπρεχτ, αντλώντας το υλικό του από την περίφημη και επώδυνη σύγκρουση του Γαλιλαίου με την Ιερά εξέταση, καταθέτει τις ιδέες του για τη χειραγώγηση της γνώσης και για την ευθύνη της επιστήμης απέναντι στην κοινωνία.

ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ του Λέοντα Τολστόι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 11/2/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Πρωταγωνιστεί η Μαρία Ναυπλιώτου
Ο πατριάρχης του ρωσικού μυθιστορήματος Λεβ Τολστόι, στο πιο γνωστό έργο του, φέρνει στην επιφάνεια τον κόσμο της υποκρισίας και των καταπιεσμένων συναισθημάτων, που οδηγεί αναπόφευκτα στην καταστροφή.

NEO ΡΕΞ
ΜΑΓΚΝΤΑ ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ του Γιώργου Βέλτσου (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 5/11/2015 έως 10/1/2016
Σκηνοθεσία-Σκηνικά-Κοστούμια: Άντζελα Μπρούσκου
Ένα εμβληματικό ζευγάρι της ναζιστικής Γερμανίας, ο Γιόζεφ και η Μάγκντα Γκαίμπελς επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην Ιστορία, σε έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό, μέσα από ένα κείμενο-έκπληξη του Γιώργου Βέλτσου.

ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ του Λαρς Φον Τρίερ (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 21/1/2016 έως 20/3/2016
Σκηνοθεσία – Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Ρούλα Πατεράκη
Το σημαντικό θεατρικό έργο του μεγάλου Δανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστό μέσα από την κινηματογραφική εκδοχή του, εκθειάζει την αυταπάρνηση και την αυτοθυσία στο όνομα της απόλυτης αγάπης.

ΞΕΝΟΙ του Σέρτζι Μπελμπέλ (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: από 31/3/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης
Πρωταγωνιστούν: Λυδία Κονιόρδου, Στέλιος Μάινας
Ένα σημαντικό σύγχρονο ισπανικό έργο, με θέμα τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων για συνύπαρξη, αποδοχή και αλληλοκατανόηση, τόσο μέσα στο στενό περιβάλλον της οικογένειας όσο και στο ευρύτερο πλαίσιο της κοινωνίας.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΞΣΚΗΝΗ ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ)
Στην Πειραματική Σκηνή θα παρουσιαστούν οι παραστάσεις:
«Στη μέση του δρόμου». Σκηνοθεσία Πρόδρομος Τσινικόρης
«Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το δίκιο του νερού». Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
«Το γήρας – Ένα χορικό». Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη
«Μία δίκη» (προσωρινός τίτλος). Σκηνοθεσία: Πηγή Δημητρακοπούλου
«Μια γιορτή με τον Μπόρις» του Τόμας Μπέρνχαρντ. Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
«Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα», διασκευή του μυθιστορήματος του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ. Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά
«Η γλυκιά τραγωδία τουΟιδίποδα», βασισμένη στον «Οιδίποδα Τύραννο». Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
Θα μετακληθούν επίσης δύο παραστάσεις από το εξωτερικό:
«Please continue, Hamlet» του Καταλανού σκηνοθέτη Roger Bernat και του Ελβετού περφόρμερ Yan Duyvendak
«Some use for your broken clay pots» του Ελβετού περφόρμερ Christophe Meierhans

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
ΤΟ ΡΟΛΟΪ
Σκηνοθεσία – Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Μια ομάδα νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών θα εκπροσωπήσει το Εθνικό Θέατρο σε μια χειμερινή περιοδεία, με παραστάσεις σε παραμεθόριες περιοχές. Θα παρουσιαστεί το έργο Το Ρολόι, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Μενέλαου Λουντέμη «Το ρολόι του κόσμου χτυπάει μεσάνυχτα». Πρόκειται για τη βραβευμένη παράσταση του περσινού θεσμού της «Ανοιχτής Πλατφόρμας», που έγινε πολύ θερμά αποδεκτή από το κοινό.
Keywords
προγραμμα, προγραμμα, εν λόγω, ειδήσεις, θεατρο, δίλημμα, σταρ, συγκεκριμένο, βασεις, μνήμη, καλοκαιρι, ωναση, θοκ, κθβε, νέα, αθηνα, rex, δραση, κτιριο, σκηνη, τιμωρια, διλήμματα, ρεξ, μπρεχτ, αννα, neo, κυματα, κινηση στους δρομους, γερμανος, αφροδιτη γεωργουση, ομαδα διας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, θεματα πανελληνιων, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, Καλή Χρονιά, Πρώτη Μέρα της Άνοιξης, βασεις 2012, τελος του κοσμου, νεος παπας, τομας πρωτοπαπας, κοινωνια, ελενη, μνήμη, ντοστογιεφσκι, αφροδιτη, γνωση, γυναικα, δωρεαν, εδρα, εθνικο θεατρο, ηθικη, θεμα, θητεια, θοκ, ιδρυμα ωναση, ιχνη, κθβε, λυδια, μουσικη, ονειρα, πλαισιο, σταρ, αντζελα, ανοιξη, αξιοπρεπεια, αρχαια, γεγονος, γεωργια, γινει, γλωσσα, δεδομενο, δευτερο, διευθυνση, διψα, δικη, δίλημμα, διλήμματα, δειχνει, δειγμα, εγινε, ευκαιρια, ευκολο, ευρω, ευτυχια, ειπε, υπαρχει, εκπαιδευση, ελλη, ενδιαφεροντα, εν λόγω, εργα, επιτυχια, ερευνα, ευθυνη, ιδεες, ιδιο, θεωρητικο, θοδωρης, ιδεολογια, ιδρυμα, ιερα εξεταση, ισπανικο, κυματα, κειμενο, κυρια, κοστουμια, κτιριο, κωμωδια, ληδα, λυδια κονιορδου, λυρικη, μπρεχτ, μαρια, μυθιστορημα, νοημα, ομαδα, παντα, ονομα, οραμα, ουσιαστικα, ουσιαστικο, παιδι, πεδιο, περιβαλλον, πηγη, υπογραφη, ψυχη, ρεξ, ρολοι, σεζον, σεμιναρια, συγκεκριμένο, σειρα, σκηνες, σκηνοθεσια, συγχρονο, σχεδια, σχολειο, ταυτοτητα, τιμωρια, τμημα, τολστοι, τομη, φεστιβαλ, φυτωριο, φορα, χρηστος, κωνσταντινος, δημητρης, δικιο, εφαρμογη, ειδη, εμφαση, εθνικο, γιορτη, μπροστα, ομαδες, ουιλλιαμ, rex, σκηνη, σκηνικα, σωτηρης, θανασης, θεματα, υλικο, ζευγαρι
Τυχαία Θέματα